FAQ
FAQ
2012
Bookingrutiner
1. Kan jeg bestille hytten for en weekend eller mid uge i stedet for en hel uge?
Ja, det kan godt lade sig gøre såfremt den ikke er udlejet eller i højsæsonen. Se leje oversigten for mer information
2. Vi er en gruppe, der ønsker at bestille, men vi er alle under 25 år. Kan vi alligevel bestille hytten?
Nej, det er ikke muligt. Der skal mindst være en person over 25 år, som er ansvarlig for gruppen. Hytten er primært en familie hytte.
Betaling af ophold
3. Hvornår skal jeg betale opholdet?
50% af lejebeløbet betales senest 14 dage efter bestilling, og restbeløbet betales senest 6 uger før ankomst.
Hvis bestilling sker senere end 6 uger før ankomst, skal hele lejebeløbet betales omgående via overførelse til vores konto.
Depositum
4. Hvordan betaler jeg depositum?
Sammen med 2.rate indbetales depositum på NOK 5000,-. Depositumet skal sikre, at hytten ikke udsættes for hærværk eller lignende og tilbage betales ved afsluttet leje.
Afbestillingsbeskyttelse
5. Hvad sker der, hvis jeg er nødt til at afbestille opholdet, som jeg har booket?
Lejer kan forsikre sig selv via et forsikringsselskab eller Europæiske, der beregner sig 6% af lejeværdien. En afbestillingsforsikring skal oprettes samtidig med bestilling af hytteleje.
Åbningstider og nøgleudlevering
6. Hvor henter vi nøgler?
Kjells Hytte Service står for udlevering og modtagelse af nøgler.
Vores vagtselskab vil ligeledes være behjælpelig med nøgler.
Check-in og check-out
7. Hvornår kan vi check ind og ud af hytten ?
Hytten har check-in fra klokken 17.00 og check-out senest klokken 11.00.
8. Kan vi have hytten længere på check-out dagen?
Nej, det er ikke tilladt. Forsinket check-out har økonomiske konsekvenser og koster fra kr. 500,- for hver påbegyndt time efter check-out tid. Såfremt hytten ikke er lejet ud til anden part kan der laves en speciel aftale herom.
Rengøring og strøm
9. Kan vi selv gøre rent i hytten?
Nej, slutrengøring er obligatorisk, og det er derfor ikke muligt selv at gøre slutrent. Grov rengøring skal udføres før afrejse. Dette indebærer fjernelse af affald og tomme flasker, eventuelt lejet sengetøj skal tages af sengene og placeres i vaskerummet. Dyner og puder skal lægges pænt sammen i sengen. Der skal være vasket op, og opvaskemaskinen samt køleskab skal være tømt. Aske skal være fjernet fra pejsen. Liste over eventuelle ødelagte ting skal informeres til udlejeren med det samme, således at det kan erstattes og næste lejer har den samme gode oplevelse som jer.
Såfremt der ønskes en mellemrengøring kan dette bestilles direkte ved Kjells Hytte Service. Der afregnes direkte med Kjells Hytte Service selv.
10. Skal vi betale strøm for dage, hvor vi ikke benytter hytten?
Ja. Strømmen forudbetales på samme måde som med leje og obligatorisk slutrengøring.
Internet
11. Er der internetopkobling i hytten?
Ja, der er trådløst Internet tilgang i Trysilhytten.
Udstyr i hytten
12. Er der sengetøj, håndklæder, viskestykker og karklude i hytten?
Nej, sengetøj, håndklæder, viskestykker og karklude skal medbringes eller lejes hos Kjells Hytte Service. Bestil gerne på forhånd. Det koster NOK 100 pr. person, og prisen inkluderer sengetøj og 1 stort håndklæde. Viskestykker og karklude må i selv medbringe. Dyner og puder findes til 16 personer i hytten.
13. Er der kaffemaskine, mikrobølgeovn og opvaskemaskine i hytten?
Ja, dette er standardinventar og findes i køkkenet.
14. Er der vaske og tørremaskine/tørreskab i hytten?
Ja, dette er standardinventar og findes i vaskerummet.
15. Er der skirum i hytten?
Ja, dette er der i hytten - se planoversigt.
16. Er der sauna og boble bad i hytten?
Ja, dette er standardinventar og findes i master badeværelse.
17. Er der udendørs Spa i hytten?
Ja, dette er ekstra udstyr som kan lejes separat da dette kræver en ekstra rengøring samt udskiftning af 5 vandfiltre. Kan lejes for NOK 2500 pr uge.
18. Er der rengøringsmidler, køkkenruller/toiletpapir i hytten?
Der er rengøringsmidler, klude og lignende i hytten. Køkkenruller og toiletpapir indgår ikke, men der er toiletpapir i hytten ved ankomst.
19. Kan vi forudbestille brænde til hytten?
Ja, du kan forudbestille brænde, så det er i hytten, når du kommer. Det koster 85 kroner pr. 80 liter sæk brænde.
20. Er det muligt at leje ekstra madrasser?
Nej, vi har ingen ekstra madrasser til udlejning. Der må ikke bo flere end max 16 personer i hytten. Hytten fungerer optimalt til 12 personer (3 familier) men der er sengepladser til max 16 personer.
Transport
21. Hvordan kommer jeg lettest fra Oslo/Gardermoen til Trysil uden bil?
Den bedste løsning er at rejse med Trysilekspressen. Der er 7 daglige afgange mellem Trysil og Oslo. Se følgende link for ruteoplysninger: www.nor-way.no. Rejsen til Norge/Oslo kan gøres i egen bil evt med færge. Der er ligeledes mange flyselskaber bl.a. SAS og Norwegian der flyver direkte.
22. Er der gratis parkering ved hytten?
Ja, der er gratis parkering for alle vores gæster. Der er plads til 3 person biler på grunden. Vejen til hytten er afgiftpligtig der ved udkørsel koster NOK 30 per gang. Kun kredit kort kan benyttes.
23. Er jeg afhængig af bil for at komme til og fra bakken?
Nej, hytten ligger med Ski in & out. Langrend og alpin ski er i gåafstand fra hytten. Tilbringerheis H kører lige foran hytten.
Husregler
24. Er husdyr tilladt i hytten?
Ingen former for husdyr er tilladt.
25. Er det tilladt at ryge i hytten?
Nej, der er rygeforbud i alle rum i hytten. Rygning kan aktivere brandalarmen. Der kan ryges udenfor under terrassen såfremt dette ønskes. Venligst respekter dette!
26. Kan vi medbringe vores eget stereoanlæg? Hytten er udstyret med B&O anlæg i de 2 opholdsstuer. Stereoanlæg er derfor ikke nødvendigt. Ligeledes af hensyn til naboerne er det ikke tilladt at medbringe eget stereoanlæg til brug udenfor.
Hytten er udstyret med DVD og Video maskine samt en Play Station for underholdning til børn. Der er kabel TV med diverse skandinaviske samt tyske programmer.
Allergikere
27. Udlejer i hytten, der er tilpasset allergikere?
Hytten antages at være allergi-venlig da der kun er bygget med naturens egne materialer samt at husdyr og rygning ikke er tilladt. Herudover opvarmes hytten med varm vand i gulvene.
Skipas, skileje og skiskole
28. Kan jeg forudbestille skipas?
Ja, det er muligt. Du kan forudbestille skiskole, skipas og skileje på www.trysil.com.
Snegaranti
29. Får jeg pengene for opholdet tilbage, hvis alpinbakkerne ikke er åbne?
Fra den 15. november gælder snegarantien i Trysilfjellet. Desværre gælder dette kun skipas bestillt hos SKI STAR, ej bestillingen af overnatning for Trysilhytten.
Trysilhytten ved Niels Møller
Schemmannstr 12
22359 Hamburg
Tyskland
Mobil: 0049 151 25309040
Email: Niels.m@online.no